1398/01/28

درباره لامپ یو وی بیشتر بدانیم

لامپهای اشعه ماوراء بنفش (UV) ابزارهای ضد میکروبی هستند، اما آنها همچنین خطر بالقوه سلامتی را ایجاد می کنند. بخش های زیر اطلاعات ایمنی ضروری برای کار با لامپ های UV و نور ارائه می کنند.

خطرات بهداشتی

قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش می تواند باعث ناراحتی شدید و آسیب جدی شود. بنابراین، شما باید از چشم و پوست خود را از نور مستقیم و منع UV محافظت کنید. توجه ویژه به سطوح آزمایشگاهی مانند فولاد ضدزنگ، که می تواند نور UV را منعکس کند و UV را تحت تاثیر قرار دهد.

تأثیر بیش از حد تابش اشعه ماوراء بنفش به دوز لامپ فتوتراپی، طول موج، بخش بدن و حساسیت فرد بستگی دارد. قرار گرفتن در معرض چشم ممکن است در طول سه تا دوازده ساعت التهاب دردناک، احساس خمشی و / یا اشک را ایجاد کند. بیش از حد پوست باعث ایجاد قرمزی (یعنی آفتاب سوختگی) در عرض یک تا هشت ساعت می شود. برخی داروها می توانند فرد را به نور UV واکنش نشان دهند.

تجهیزات حفاظتی شخصی

حفاظت چشم و پوست مناسب در هنگام کار در اطراف اشعه ماوراء بنفش ضروری است. قبل از ورود به یک آزمایشگاه با نصب و راه اندازی ماوراء بنفش، باید چراغ ها را خاموش کنید یا از تجهیزات حفاظتی (مانند عینک، کلاه، لباس، و دستکش) استفاده کنید.

 

توجه : 
عینک ایمنی با محافظ جانبی یا عینک محافظ با قطعات جانبی جامد، تنها تجهیزاتی هستند که محافظت چشم کافی در برابر نور مستقیم و منع UV را فراهم می کنند.

 

عملکرد دانه ای

تابش اشعه ماوراء بنفش در آزمایشگاه بسیار مفید است و با سایر روش های ضدعفونی کننده و ضد عفونی ترکیب شده است. اشعه ماوراء بنفش در درجه اول برای کاهش تعداد میکروارگانیسم ها در هوا و روی سطوح استفاده می شود. این بر روی باکتری های رویشی موثر است.

اشعه ماوراء بنفش می تواند تنها موجوداتی را که به چشم غیر مسلح نامرئی هستند کشته باشند. برای موثر بودن، اشعه ماوراء بنفش باید به طور مستقیم بر میکروارگانیسم ها حمله کند. اگر میکروارگانیسم ها با پوشش مواد آلی (به عنوان مثال، محیط کشت) محافظت شوند، نور لامپ یو وی سی اشباع نخواهد شد. 
نگهداری

لامپ های اشعه ماوراء بنفش در طول زمان اثرات ضد میکروبی دارند و ممکن است نیاز به جایگزینی داشته باشند، حتی اگر لامپ از بین نرفته است. ممکن است لازم باشد لامپ را با توجه به توصیه های سازنده جایگزین کنید. دو نوع UV لامپ - کاتد گرم و کاتد سرد وجود دارد. لامپ کاتد داغ دارای دو پین در هر انتها دارد و لامپ کاتد سرد یک پین در هر انتها دارد. تولیدکنندگان توصیه می کنند که لامپ های کاتدی داغ هر شش ماه جایگزین شوند و هر لامپ کاتدی سرد باید هر 12 ماه جایگزین شود.

علاوه بر جایگزینی لامپ یو وی بی همانطور که در بالا اشاره شد، این دستورالعمل ها را برای حفظ لامپ های UV دنبال کنید:

  • به طور منظم لامپ های UV با دمای کم و خنک را با یک پارچه نرم با الکل تمیز کنید. (گرد و غبار می تواند کارایی یک لامپ UV را کاهش دهد.) behance
  • لامپ UV را با دست های لخت خود لمس نکنید. روغن های طبیعی موجود در دست شما ممکن است یک اثر انگشت داشته باشند و فضای مرده را بر روی سطح لامپ ایجاد کنند. 
  • منبع
 


فرم در حال بارگذاری ...